Rekruttering for Scandic
Scandic er Nordens største hotelkæde med et netværk af 280 hoteller i drift og under udvikling, fordelt i 6 lande. Hotellerne ligger primært i Norden med populære destinationer som: København, Oslo og Stockholm, men de har også hoteller i Polen og Tyskland.
Udfordringen
Scandic, ligesom mange andre i branchen, stod overfor en udfordring i forhold til at besætte deres ledige stillinger. Scandic stod med en ledig stilling som kok til deres hotel i Odense, hvor der var mangel på kvalificeret ansøgere. Stillingen var lagt op på diverse jobportaler og delt på tværs af sociale medier.
Den store udfordring lå i kvaliteten af ansøgerne. Scandic modtog en række ansøgere, men mange af ansøgerne levede ikke op til kravene, som var sat for denne stilling. Det betød også, at Scandic brugte tid og ressourcer på at behandle ansøgere, der ikke var kvalificeret til jobbet.
Løsningen
Da de traditionelle rekrutteringsløsninger ikke gav et hensigtmæssigt resultat, valgte vi at inddrage moderne markedsføring. Her gjorde vi brug af Facebook og Instagram annoncering, hvor vi målrettet lavede annoncering til kokke nær Scandic hotel. Vi kunne anvende vores store mængde data af kokke og på denne måde sikre en bedre performance på vores annoncering.
I vores annoncer sørgede vi for, at Scandics krav til kandidaten var tydelig, så vi ikke fik ansøgere, som ikke var kvalificeret til jobbet. Alle ansøgere blev sendt videre til vores side, hvor de kunne læse alle krav og fordele ved jobbet. Ansøgerne kunne desuden besøge Scandics virksomhedsprofil for at lære mere om deres (måske) kommende arbejdsplads.
Hvad siger Scandic selv?
“Forløbet hos Workscout har været super fint. Kvaliteten har været god via deres annoncering, I er kommet med det som vi har bedt jer om. I har leveret det I skulle og I har gjort det til tiden. Der har været en god opfølgningsproces hos jer.
Jeg vil helt sikkert bruge Workscout igen som vores rekrutteringspartner.” – Tom Filstrup, Hotel Manager.