Asvan
Om kandidat
Beliggenhed
Uddannelse
Erhvervserfaring
Til rådighed som vikar, ved sygdom mm.
Være med til at give børnene en god dag i klubben, sportsaktiviteter, gaming arrangere ture ud af huset - Have min egen klasse til understøttende undervisning og dermed skabe tværprofessionelt samarbejde med lærer.
Jeg var tilknyttet en 4.klasse, som pædagog studerende. Jeg var med i den understøttende undervisning, hvor jeg var med til at skulle lave nogle bevægelige aktiviteter. Det var som regel rundbold, bordtennis, fodbold eller bræt spil på de dage hvor vejret er dårligt. Jeg var to gange i ugen til at stå for madlavning, hvor jeg havde et enkelt barn eller to med. (pga corona) var det med kun maks to. Vi var meget på ture ud af huset. Alderesgruppen er fra 4.klasse og op indtil man er 18 år gammel.
Jeg var tilknyttet en 3.Klasse som pædagog-studerende, hvor jeg også indgik i den understøttende undervisning. Efter skole, var jeg også i SFO delen. Her var jeg med til at, sætte aktiviteter igang, boldspil, perler, tegne, fodbold, pool. I SFO delen er målgruppen fra 0-4 klasse.
Her var jeg i en syv ugers praktik - i forhold til mit studie med pædagoguddannelsen. Jeg deltog i børn og unges hverdag, var med til at igangsætte aktiviteter, såsom sport, madlavning. Håndtere konflikter og de udfordringer der kunne opstå i løbet af en dag i klubben.
Ansat som Pædagogisk assistent, i en tidsbegrænset stilling - Var ansat til at være i SFO delen, 25 timer i ugen. Mine opgaver har været på lige fod med de andre pædagoger. Såsom at få dagen til at kører med børnene, sætte gang i aktiviteter, skabe relationer til både forældre og børn. Udover det, har jeg blandt andet haft til opgave at være på et ''særligt'' barn, med diagnosen ADHD og posttraumatisk stress.
Vikar afløser i SFO'en.
Mine arbejdsopgaver, har været på lige fod med de andre kollegaer i Vuggestuen. Jeg har været med til, at yde omsorg for børnene, og været med til at være en del af børnenes udvikling og været med til at stimulere deres sprog, bevægelse, relationer.
Har været med til at udføre både de pædagogiske og praktiske opgaver, i daglig dagen. Mine arbejds opgaver, har været på ligefod med de andre kollegaers opgaver.
Jeg har arbejdet i en børnehave i 4-5 måneder frivilligt, inden jeg skulle starte på social og sundhedsskolen. Jeg tog denne mulighed, for at få et indblik i hvordan det er at arbejde i en børnehave og få et bedre kendskab til deres udvikling og færdigheder og ikke mindst, for at finde ud af, om dette erhverv kunne være noget for mig, i fremtiden.