Rekruttering af salgskonsulenter
Grow Energy er en grøn energivirksomhed, der leverer el og gas til danske kunder i et klimavenligt koncept. Deres mål er at være Danmarks mest klimavenlige leverandør af el og gas. Grow Energy er leverandør af 200% CO2-kompenserede produkter og når man er kunde hos Grow Energy, fjernes dit CO2-aftryk udledt via vores produkter altid.
Udfordringen
Da Grow Energy slog dørene op d. 1. november, var målet, at de skulle være 10-15 nye kolleger i salgsteamet og med tiden 30-35 medarbejdere i hele huset – fra salg og marketing til kundeservice. Derfor stod de overfor en større rekrutteringsproces, hvor der skulle findes, screenes og ansættes en del mennesker.
Grow Energy forsøgte sig med med traditionelle jobportaler, men havde behov for en hurtigere rekrutteringsproces. Der gik for lang tid mellem ansøgningerne på de traditionelle jobportaler og derfor søgte Grow Energy nye veje.
Løsningen
Da Grow Energy havde en stor mængde ledige stillinger, krævede det, at vi eksponerede disse stillinger for en lang række relevante kandidater. Derfor valgte vi at anvende Facebook og Instagram annoncering, hvor vi kunne nå ud til relevante kandidater nær Grow Energys nye lokale.
Via Facebook og Instagram annoncering, kunne vi nøje målrette stillingerne til relevante kandidater. Gennem annonceringen fik vi samtidig en høj volume af ansøgere, som vores HR efterfølgende screenede. Alle annoncerne inkluderede fordelene ved at arbejde hos Grow Energy, så vi kunne øge volumen af ansøgerne.
Hvad siger Grow Energy?
“Et overraskende nemt ansøgere flow. Workscout har hjulpet os med at ansætte de rigtige salgskonsulenter siden vores opstart i 2020.”
“Jeg er positiv overrasket over kvaliteten af ansøgere og hvor gode sælgere Workscout ansøgnings site har givet os. Vi kan nemt sortere imellem vores ansøgere, hvilket giver vores kontorchefer et godt overblik.” – Magnus Ritter, CEO